View Single Post
  #33  
Old 24-07-2013, 01:13
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Question

Even een oud topic omhoog gooien.
Was er al vrij snel achter wat er aan de hand was.
Timing was goed.
De zogenaamde G60 nokkenas stond met de nokken klem op de kop en wou vervolgens niet draaien. Effe achter de oren gekrabt en de originele stok terug. alles op tijd gezet en gewoon niet meer willen draaien..
Even denken en kijken.. Heeft die blokkerende g60 as wellicht wat veroorzaakt..? ja dus: Blijft er 1 klepstoter onderin staan met rondraaien. de nok heeft een braam achtergelaten in de kop waardoor een klepstoter niet meer omhoog kon. De klep van cil#2 altijd open bleef staan.
(Ploffen in de carb)
Hoe kan dit blokeren nou, de nokkenas bleek volgens velen er 1 te zijn van een mk1 1.6 gti en dat paste kennelijk niet.

Hoezo niet gecontroleerd: stond geen vw nummer in behalve een vw/audi logo en een "G" waardoor de verkoper en wij ervan overtuigd waren dat het een "g60" as was. Achteraf bleek dat de verkoper de as in een 1800 had zitten en geen 1600 (met minder ruimte voor de nokken) Het was weer een leermomentje..
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote