View Single Post
Old 22-07-2013, 12:06
Wouter42's Avatar
Wouter42 Wouter42 is offline
Forum junkie

Default Verschillende mankementen Golf 2 GTI

Sinds afgelopen vrijdag ben ik in het bezit van een Golf 2 GTI uit 1984. De vorige eigenaar wist me te vertellen dat de auto af en toe niet wilde starten, en dat hij in het begin erg hoog stationair liep.

Ruim twee weken geleden een proefrit gemaakt met de auto, startte goed maar liep wel hoog stationair. Niet erg lang gereden dus niet kunnen beoordelen of dat minder zou worden.

Afgelopen vrijdag, onderweg naar huis, begon de auto wat te sputteren op de snelweg wanneer is ongeveer 50% gas gaf. Ook hield deze flink in. Dit had ik tijdens de proefrit niet gemerkt, dus dit was iets nieuws wat zowel ik en de vorige eigenaar niet wisten.

Gezien de auto 29 jaar oud is, is het niet gek dat deze verschillende mankementen vertoond. Hieronder een opsomming daarvan, hopelijk kunnen jullie mij helpen deze problemen op te lossen:

- Start slecht, vaker niet dan wel. Meestal als die start geef ik vol gas,
- Zweet enorm (alle pakkingen etc. vervangen?),
- Loopt hoog stationair (>2.000 rpm),
- Versnelling 1, 2 en 5 zijn lastig te vinden,
- Kilometers lopen niet meer op. Heb al ruim 500 kilometer gereden, staat nog steeds op hetzelfde getal. Dagteller loopt ook niet meer op,
- Erg grote afwijking in de snelheid. Wanneer ik 50 op de GPS rijd, staat er 70 op de teller.

Het hoog stationair lopen is waarschijnlijk een kwestie van afstellen, afgelopen zaterdag wat geprobeerd met de ontsteking. De verdelerkap was gewoon met de hand te draaien, wat me ook niet juist lijkt. Uiteindelijk wel het toerental naar beneden gekregen, maar hierna pakte hij niet meer lekker op. Na een paar keer heen en weer rijden, liep het stationair toerental ook direct weer op naar ruim 1.500, richting 2.000. Ook gooit hij er ontzettend veel onverbrande brandstof doorheen.

Het zweten van het blok kan waarschijnlijk opgelost worden door alle pakkingen te vervangen, neem ik aan? En de versnellingen, waarschijnlijk een revisie setje voor het schakelmechanisme, zowel dat bij de pook als dat bij de bak. Versnellingsbak is drie jaar terug gereviseerd, dus daar ligt het niet aan.

Alle andere punten weet ik me zo geen raad mee, maar wil dit wel graag oplossen. Hebben jullie tips toevallig?