Quote:
Originally Posted by ewcaddymk1
jeetje mina wat vat jij alles negatief zeg
ik probeer hem helamaal niet lekker te maken , ik wil alleen maar zeggen dat als je een td blokje goed behandeld ,dat ze dan onverwoestbaar zijn
en niet zoals jij dat brengt .. een trage diesel.
een 1.6 is gewoon een super blok met veel potentie.. en die potentie is maar net wat je er mee doet.
tuurlijk snapt elk leek wel hoe meer je begint te rommellen met blok hoe meer risico, elk blok krijg je kapot .
welke idioot rijd ook plankgas van Leeuwarden naar Parijs
maar een td kun je gewwon veilig 1.2 bar rijden das helemaal geen probleem
als je nou met 0.6 bar of met 1.2 bar steeds in de toeren rijd krijg je beide kapot
het ook zo met de olie temp hou die in de gaten als je steeds boven 130/140 rijd want ik denk dat je daar meer schade mee aanbrengt dan een hage turbo druk .
een td kan bij snelweg kilometer de temp. aardig oplopen dan die dat kleine wisselaartje gewoon te klein.
ik heb een luchtgekoelde oliekoeler van dx gti blok erop en dan kun aardig doortrappen voordat de boven de 110graden komt terwijl een stock td dan al flink boven de 120zit
|
Niet negatief maar voorzichtig
Ik spreek uit ervaring dat je met een diesel anders moet omgaan dat een benzine
Deze jongen heeft geen ervaring er mee en gebruikt hem om een gti of andere snelle jongens mee in het stof te laten bijten
Pakkingen ea afdichtingen gaan kapot en dan moet je het weer maken wat niet of hééé'l laat gebeurt in deze,,,kijk maar naar het spruitstuk verhaal ,,, en maar trappen
4/5 ton met een diesel mag geen probleem zijn maar niet op zijn top
als je rustig rijd met een diesel kan er zelfs een miljoen op zetten maar niet als je je wil meten met een GTI
En van leeuwarden naar parijs bedoelde ik dat hij met die ouwe auto ook niet lang OF vaak op top moet rijden omdat die anders ook de geest geeft (over verkeert opvatten gesproken)
Ik heb nooit gezegt dat een diesel traag is maar dat die anders behandelt moet worden en dat is voor elk motortype ook weer anders, en ik heb heel erg de indruk dat hij daar geen erg in heeft