
13-07-2013, 19:33
|
 |
Postwhore
|
|
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,365
|
|
ik heb een Golf 1 GX gehad ..was origineel een normaal dieseltje..
daar heb ik een blok ingegooid van een 90er golf 2 turbodiesel intercooler..
blok was 100% origineel ..en motorcode weet ik niet meer ..dit was in 1998..had toen 125000km+ gelopen en kwam uit een duitse 'GTD'..ik meen 85pk..(kan dat?)
ik reed toen met een intercooler van een mercedes w124 die ik verbouwd had
op de teller liep dit met de Golf 2 versnellingsbak en 15 inch wielen net iets voor of net iets over de 180 km/h...
hou dit op ergens dik 175-180..bij een dikke 4500 toeren..(omgebouwde GTI klokken)
als ik kon slipstreamen bij mijn ouders Golf 3 GTI ging dit iets makkelijker dan solo..
veel harder kan het voor dagelijks gebruik bijna niet...alhoewel het trok als een gek
de letters GTD maken er geen raket van..
het was wel een fijn autootje dat mede door het uiterlijk door velen werd gezien als een GTI ,zwart,groen getint glas ,GTI interieur,schuifdak,ATS Cups,etc ...totdat ik hem startte...rakketakketakketak..en toch mis ik hem dagelijks... 1/17-18 was normaal
de TDI's maken er tegenwoordig gewoon gehakt van..en warmlopen willen ze ook nog wel eens..die oudere TD blokken
|