Thread: Blue Mk2
View Single Post
Old 04-07-2013, 21:11
BlueMk2 BlueMk2 is offline
Forum Newbee

Default Update juli 2013

Sinds de laatste update is er een hoop gebeurd met de Golf. Het belangrijkste: hij is gepromoveerd van hobby/klus-auto naar daily driver... Mijn Franse zweefmobiel met 2x de motorinhoud en 1.5x het aantal cylinders is weg en dit is nu mijn enige auto voor een tijdje...

Ik heb hem van de week nog een mooi beurtje gegeven: nieuwe olie, oliefilter, carterplug, luchtfilter, bougies, koelvloeistof en de voorwielen eens goed gebalanceerd. Voor het mooi zou ik de hydraulische klepstoters moeten vervangen maar daar wacht ik nog even mee. Is een flinke klus want dan wil ik ook gelijk de distributie doen.

Ik heb ook niet stil gezeten met het upgraden van de looks de afgelopen tijd. Dit heb ik gedaan:

Houten Momo stuur gemonteerd. Dit stuur zat in één van mijn vorige Citroens en zit nu op een Golf 2 Momo naaf. Staat goed

Heldere koplampen voorzien van gele folie en gemonteerd. Ook gelijk US-Lights aangesloten:

Een vriend heeft een tijdje in de Golf gereden en in die tijd hebben we er een schroefset onder gezet, nieuwe spatbordverbreders gemonteerd en een setje witte BBS eronder die hij had liggen:

Omdat al het kunststof aan het verkleuren was heb ik alles gedemonteerd en alles in 3 lagen plastidip mat-zwart gezet. Resultaat: bumpers, strips en spoilers zijn weer netjes 1 kleur en zien er als nieuw uit!

Er zat een nare deuk in het linker voorscherm, die heb ik zo veel mogelijk weggewerkt. Snap trouwens niet hoe die deuken erin komen, ik zie ze heel vaak. Als ik nog een keer een scherm tegenkom in de goede kleur wordt dat het natuurlijk Wonderlijk genoeg valt het zo in het voorbij lopen eigenlijk niet meer op...

Op de sloop had ik een keer simpele deurvakken gescoord, die zitten er nu ook op:

Ik ergerde me al een tijdje aan het rare vinyl in de kofferbak. Ik heb graag een rechte vloer met vloerbedekking zodat alles netjes ligt en netjes schoon blijft. Dus ik heb een plaat MDF op maat gezaagd, blokjes eronder om hem waterpas te leggen en vervolgens heb ik hem bekleed met zwarte vloerbedekking:

Op dezelfde manier maak ik ook een nieuwe hoedenplank. Daarom moesten de zijpanelen ook zwart worden dus ook die heb ik in de plastidip gezet:

Vanaf dit moment werd de Golf de dagelijkse auto, dus moest mn carkit erin. Die heb ik maar lekker discreet achter het stuur gezet zodat ie vanaf buiten niet te zien is. Hoort toch eigenlijk niet in een auto uit 87:

Verder nog mijn tankklepje vol gescheten met stickers. Mijn vorige auto had dat ook en mensen herkenden me niet meer haha:

De witte BBS gingen weer terug naar de rechtmatige eigenaar, dus nu staat-ie weer even op origineel staal. Deze worden z.s.m. hoogglans wit gespoten zodat het wat beter staat.

Verder ben ik op het gemak nog 2 sets 14"aan het opknappen.
Set 1 zijn Quartet velgen, die heb ik eerst mat wit gemaakt met plastidip en daarna met Plastidip Metalizer Gold er overheen. Dat werd zo:

Verder heb ik nog een set BBS-look wielen die van een BMW E36 afkomen. Merk zegt mij helemaal niets (VIA Japan??). Ze hebben iig wel wat aandacht nodig. Het plan is de harten ook hoogglans wit maken en de randen stickerbomben...

Vorig weekend nog een andere tellerbak uit een sloper gehaald, met dagteller, klok en toerenteller. Nu nog de km stand met 140.000 verlagen omdat mijn auto maar 110.000 op de klok heeft. Heb er rode ledjes ingezet voor de verlichting, ben benieuwd hoe dat staat!