Quote:
Originally Posted by golfje_295.000
is inderdaad weinig mis met een 1.3. kijk inderdaad of de tank al vervangen is, deze gaan vroeg of laat lekken. 1.3 is sowieso met 5 bak geleverd, 1.0 weet ik niet
|
1.3 zijn ook met 4bak geleverd, al komt het wat minder vaak voor.
1.3 nz wil je wellicht niet. Maar in polo 2F zijn die alleen in de eerste 1,5 of 2 jaar geleverd. Daarna opgevolgd door de al genoemde AAV, wat gewoon een monopoint injectie heeft.
1.0 is zowel als carb als injectie geleverd in de 2F.
Koppakking van deze blokjes wil nog wel eens doorslaan naar buiten toe. oliekanaal linksvoor veroorzaakt dan olie op de dynamosteun en dynamo. Dit is vrij makkelijk te zien. Kan op zich weinig kwaad als je het oliepeil in de gaten houdt. Alleen kan de dynamo bezwijken onder de hoeveelheid olie.
bekende roestpunten: de genoemde vulhals, en het daaromheen zittende plaatwerk. Wielranden, zeker bij de modellen uitgevoerd met kunststof verbreders. Dorpels, motorsteunen (vooral bestuurderskant, die kan losscheuren, meestal gevolg van schade)
naden achterpaneel achter de bumper (zie je niet door de bumper, maar het roest wel)
En de genoemde kriksteunen en dorpelrand.
Voor de rest het bekende accuwak. Kun je goed gebruiken als afdingpunt, want het is vaak niet te zien maar wel aanwezig (en het zorgt voor een waterballet aan de bijrijderskant)
Tevens willen de hoeken van de achterkleopening (onderaan) wel gaan rotten. Daardoor komt ook water binnen.
Als de auto verlaagd is (geweest) let dan ook op of er geen scheuren zijn ontstaan in de motorruimte (vooral motorsteun bestuurderskant dus) en stootplekken van de stuurstangen. En zoals richard al zei, de bodem op slijtplekken.
Als je kunt lassen hoeft het allemaal niet zo'n probleem te zijn. Zijn fijne, betrouwbare auto's met lage kosten wat betreft onderhoud. Daarbij zijn ze ook nog vrij zuinig.