
08-06-2013, 22:41
|
Forum Regular
|
|
Join Date: Nov 2010
Posts: 169
|
|
Quote:
Originally Posted by Coen72
Tja, waarom hij warm wordt..?
Er zit een nieuwe waterpomp op
Een nieuwe radiateur
Koelsysteem werkt naar behoren.
Er zit ook nog een intercooler op
Dieselpomp opgeschroefd maar verder geen enkele tuning gedaan.
Er zit een KKK 24 turbo op.
Blok start altijd meteen en loopt voorbeeldig
Misschien dat de diameter van de uitlaat niet groot genoeg is? Dat ie bij hogere belasting zn uitlaatgassen niet voldoende kwijt kan? Zou dat kunnen?
Verder haalt de motor zn lucht uit de motorruimte. Misschien dat 'verse' lucht beter is.
Verder zou ik het zo even niet weten..
Golffan: heb jij dan geen thermostaat in jouw externe oliecircuit, dat hij zo langzaam warm wordt?
Verder zou de warmtewisselaar toch tussen de filterhouder en het oliefilter in moeten kunnen? Zou dit verder geen problemen qua oliedruk kunnen opleveren?, dat het circuit te lang/groot wordt voor de oliepomp?
|
Er zit wel een thermostaat in zoals ik al zei het oliefilterhuis komt van een golf1 gti af en daar zit origineel een thermostaat in die opent bij 110°. Heb geen schrik van het lang oliecircuit gezien ik enkel kopiër wat op een oude gti zit, en heb natuurlijk ook een nieuwe oliepomp erin zitten alsook een oliedrukmeter, olietemperatuurmeter om alles netjes in de gaten te houden.
|