Quote:
Originally Posted by andre0511
Gesloten draait house en hardstyle zonder probleem maar R&B komt er niet lekker uit.Maar bassreflex doet beide wel,R&B zowiezo.
Ben ook liefhebber van house hardstyle op zijn tijd,en gabber van vroeger haha maar me bassreflex rammelt ze er zonder probleem uit.
Heb ik wel een flinke mono erachter staan die goed de controle houdt over mijn beide subs,ook erg belangrijke.
|
Allereerst: hier heb ik zelf geen ervaring mee, speel zelf nauwelijks R&B
Of een BR het er met genoegen uitbraakt hangt veel af van je tunings frequentie van de poort.
Zover ik weet kan een gesloten kist juist veel lager, zonder ten koste te gaan van een waanzinnig hoeveelheid rendement. Tuurlijk kan je BR ook zo tunen dat ie zeer laag kan, maar als ik me goed herinner gaat dat ten koste van een hoop rendement (onder andere je xmax zal belachelijk snel gehaald worden).
Sowieso is het smaak, dat natuurlijk op 1. Maar als we het hebben over puur geluidsweergave (met grafiek erbij) geeft een gesloten kist een rechter verloop, een BR kist kan je op deel boosten, met als gevolg 'vervormd' geluid, maar dat kan juist ook heel goed klinken!! (Waarom vinden mensen het buizen geluid zo mooi? Vervorming!)
Nog een aanvulling vind ik dat als je goede processing hebt je ook per muziek soort prima je geluidsbeeld aan kan vullen met hier en daar een boost of trim..
Op op de TS terug te komen: leen is van iemand een kist en ga zelf luisteren wat je het leukst vind klinken!
Als je 1 dubbelspoels sub hebt kan je hem nooit op 1 ohm aansturen? 4 en 4 ohm is 2 ohm gecombineerd?
Sowieso zou ik zelf nooit lager gaan dan 4 ohm wegens geluidskwaliteit, maar ik spoor dan ook niet
Als je het volle uit je speaker wilt halen hadden wij altijd de vuistregel: versterker moet 2x vermogen van de speaker leveren. (een te zwakke versterker, DAAR maak je dingen mee stuk, een te zware versterker meestal niet)