01-06-2013, 16:49
|
 |
VW Fanatic
|
|
|
|
Was even in de war met bandpass maar het klopt dat een gesloten een vlakker verloop heeft maar vind naar mijn persoonlijke ervaring dat een bassreflex meer veelzijdig is.Daarom na lange tijd besloten toch over gestapt.
Bij een bassreflex met goede sub en versterker in combinatie juiste grote kist kan je zeker een strakke bass krijgen.
Je bassen kunnen een lagere frequentie halen doordat je sub grotere in en uitslag kan halen.
Een nadeel is dat je last kan krijgen van poortruis maar ook bij een goeie kist/poort ontwerp moet je dat kunnen beperken.
Als je veel muziek draait met strakke snelle bassen zou mijn voorkeur ook uitgaan naar gesloten.
Maar nogmaals het is allemaal persoonlijke smaak.
Heb veel geexperimenteerd met gesloten en bassreflex.Maar uiteindelijk gekozen voor bassreflex.
Maar om antwoord te geven op de begin vraag van dit topic Jardo:Jou sub doet het beste met een vrij grote kist en of je dan gesloten of gepoort neemt is nastuurlijk je eigen smaak.
Mijn broertje draait met de T4 in een behuizing van een liter of 50 gepoort,draait erg goed als ik eerlijk ben maar hij had ook liever groter gehad.
Alleen hij wou geen kist van 70 liter in zijn auto dus maar een compromis gedaan met een kleinere.