View Single Post
  #14  
Old 28-05-2013, 17:17
T3 fan T3 fan is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2013
Posts: 227
Default

Quote:
Originally Posted by fcapri
+ en - kennen is al voldoende.
bij spanning ga je iets meten, bv 12V, 220V...

bij weerstand moet je de meter in weerstand zetten (ohm) en meet je bij vol bv 90ohm. bij 3/4de 75ohm, bij half 50ohm, en bij leeg 0ohm.
als die bij halfweg 50ohm geeft, en bij vol OOK 50ohm, dan is de vlotter kapot en werkt je teller wel goed.

als de vlotter correcte weerstand geeft en dus veranderd bij elke stand, en het meterje beweegt niet, is de meter kapot.

tellerunit uithalen, paar schroefjes losmaken achteraan, benzinemeter eruit nemen, andere erin en gedaan. k denk zelf dat benzine en diesel te wisselen is



Okee,,thanks
Gister had ik de vlotter in mijn handen en dacht dat ie wel soepel bewooog en het kontactje op de spoel bleef kontact maken zelfs met een beetje buigen
Maar nu je het zo uitlegt zal ik morgen nog eens kijken.
Als de meter er uit moet, moet ik dan het hele dash slopen?
Ik heb al gekeken maar ik zou niet weten hoe ik die tellerunit er uit zou moeten krijgen.
en dat moet toch want als ie eenmaal open is wil ik er wel een toerenteller in hebben ook,,,het is zo akelig stil in de auto qua motorgeluid en kan er niet aan horen hoeveel toeren ik maak om zuinig te rijden
Reply With Quote