
24-05-2013, 17:57
|
No personal life
|
|
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
|
|
Quote:
Originally Posted by JettaPowerrr
Ja, diagnose stellen, makkelijker gezegd dan gedaan. Ik zit overal en nergens met mijn schip, en mijn vaste garage zit in Delfzijl. Daar ben ik nu niet in de buurt, dus echt even een oliedrukmeter eraan hangen zie ik zo snel niet gebeuren.
Bovendien wijst het zichzelf wel aardig, de stoters zijn stil als de motor koud is en beginnen te tikken als de motor warm is. Ergo, als de olie dunner is. Dus met dunne olie krijgt de pomp het systeem niet op druk.
Met mijn beperkte kennis denk ik dan aan 2 dingen. Krukas/drijfstang-lagers te ruim waardoor de olie te makkelijk ontsnapt en dus niet goed boven in het blok komt.
Of de pomp heeft ergens een lek waardoor hij lucht mee pakt en het systeem niet op druk krijgt. Dan wel is er in de pomp zelf iets mis waardoor hij niet voldoende druk meer opbouwt.
Klinkt logisch, lijkt me.
Gr. Ed
|
Gewoon eerst oliedruk meten !! en niet ervan uitgaan dat de druk te laag zal zijn
Meeste garages hebben je oliedruk zo gecontroleerd.
Mijn mening is: als je niet weet wat je doet of niet weet waar naar je moet kijken --> blijf er dan vanaf...
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
|