
22-05-2013, 16:26
|
Postwhore
|
|
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,282
|
|
Als je van de EV iets low budget vlots wil bouwen zou ik het op de volgende manier aanpakken :
16V zuigers afdraaien en monteren (wel uitliteren)
Kop laten bewerken maar let wel dat dit goed gebeurt! Beetje frezen kunnen we allemaal wel alleen flowen i echt wat anders. Is ook niet voor niks zo duur, als het niet goed gebeurt verpruts je de kop en ga je e in vermogen alleen maar op achteruit.
Stalen koppakking ivm hogere compressie
ARP draadeinden kop
Niet een al te scherpe nok voor de cross ivm koppel en kromme. (ong.285/ 290 graden is de max daar onder is goed)
De rest kun je wel std laten zonde van het geld zoals die alu schotels. Zoveel toeren ga je met een std EV onderblok niet draaien als je het draaiend gedeelte niet laat balanceren. Ligt het zo in puin std toleranties zijn daarvoor te groot. Denk aan een toerental tot max 7600 en dat is al veel. Bovendien doet die daar niet veel meer qua vermogen. Mechanische kop is altijd goed als je een vroeg type EV hebt is deze al mechanisch en hoef je niets te veranderen. Ik laat liver de klepzitting iets dieper frezen zodat je dunnere stelplaatjes hebt zodat ze er niet zo snel uitgeschept worden door de nokkenas en het is lichter (verwaarloosbaar maar goed) Carburateurs kan prima, VEN injectie zelf goede ervaring mee simpel en low budget. Staat nog een set op marktplaats a 175 euro. Die toerentallen die je noemt kun je wel vergeten zoals eerder gezegd. Een goede bak is een must voor een 1.8 8v in verband met zn lage koppel en vrij korte powerband. Spaghetti is ook goed de hitteband vindt ik persoonlijk niet echt nodig je kunt er net zo goed een schild tussen maken kost je een fractie van de hitteband. Succes!
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross
Hustler GT Buggy project `73
Scirocco GT2 project `91
VW vrije-standaard cross project
Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km
Golf GTI `81 Sold!
|