Ik zie deze thread helaas nu pas, en kom hier dus eigenlijk te laat mee:
Ik ben maar meteen eerlijk, want ik vind dat je niet verstandig bezig bent. Je zit dadelijk met een stuur met claxon dat niet meer werkt maar er nog wel zit. En als je dan een keer een ander stuur wilt steken, is het onhandig en zonde dat je die claxon niet gewoon kan gebruiken. Of als je die hendel per ongelijk verkeert gebruikt en niet wist maar claxonneert, staat niet echt heel subtiel.
Nu weet ik ook wel dat die spucknapf stuurtjes nogal problematisch zijn als het op de claxondop aankomt, maar dat is goed te repareren. Ik heb een zestal van die dingen in stock, waarvan vier met dop en van die vier is er maar één die helemaal goed is. Ik ben dus op zoek gegaan naar de manier om ze te repareren, en dan voornamelijk de pinnetje die altijd afbreken. Ik ben begonnen met de slechtste waarvan een beun ook de contactstrip heeft verongelukt:
(ik hoop dat je het niet erg vind dat ik je thread vervuil met mijn plaatjes/verhaal)
Zo begon ik:
Dan heb ik van een ander stuur de contactstrip verwijderd en "uitgevouwen" zodat ik een uitslag heb die ik kan namaken uit een strip koper die ik nog had liggen: (hij ligt nu op een derde claxondop zodat je kunt zien "waar het vandaan komt")
Die uitslag heb ik overgetekend op de koperen strip en dan uitgeknipt:
Even afgewerkt en rechtgemaakt. Klaar om er drie messing spijkerkopjes in te solderen zoals de originele contactstrip ook de verhogingen heeft:
Hier zitten de spijkertjes erin en is het geheel juist geplooid:
En hier zit de strip er weer terug op:
En dan komt het belangrijkste, de pinnetjes (in dit geval maar één). Hier is hij eruit gehaald met een zo vlak mogelijk oppervlakte achterlatend:
Hier het nieuwe pinnetje perfect op maat gemaakt en klaar voor montage. Ik heb hem dan uiteindelijk vast gezet met secondelijm en in het midden heb ik hem een klein schroefje gegeven zodat ik er tweehonderd procent zeker van kan zijn dat er niks meer mee gebeurd:
Dan zit het pinnetje er weer op:
En de complete dop weer helemaal in orde:
Netjes aan te sluiten:
Niks aan te zien:
Het stuur zit dus weer in elkaar en werkt perfect. Er is niks aan te zien, niks aan te merken. Totdat je de dop eraf neemt allicht, dan zie je dat er een wit pinnetje tussen zit:
Ik heb eerst dit proefje gemaakt, een succes dacht ik zo wel. Daarom zijn er dus nog een twintigtal van diezelfde pinnetjes onderweg naar mijn adres. Als je wilt kan ik jouw stuurtje dus ook weer in orde zetten.