Thread: 1200 tuning
View Single Post
  #5  
Old 13-05-2013, 22:11
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Lengte stoterstangen kun je naderhand bekijken, de hoek van de tuimelaar moet goed zijn.

Koppen meteen goed uit literen, en de compressie goed bereken zodat je weet hoe ver de koppen gekotterd moeten worden.

Andere nokkenas.

En dan is het nog de vraag of je 50pk gaat halen (betrouwbaar), met een okrasa kit (ouderwetse 1200 tuning kit met dubbele carbs en high flow koppen met hogere compressie) ga je ook maar naar de 40 pk.
Je wilt tenslotte een vermogen winst van meer als 45 %, wat best veel is.

Met een 1600 heb je geen andere bak nodig, in de meeste gevallen past het zo en anders moet je de bak een klein beetje bewerken
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote