een diesel weegt in de 900kg, een benzinemotor is een stuk lichter.
idd, hoever is die al gestript. met ALLE tapijten, deurpanelen, kofferplaten, reservewiel... de bumpers kunnen ook veel doen, deuren, motorkap, kofferdeksel aanpakken.
alle glas eruit scheelt ook al wat natuurlijk. ga je al zeker 100-150kg omlaag.
als je een rolkooi steekt, kan je veel oud metaal weghalen uit de stijlen. radiatorsteun voorraan eruit.
kabelboom, zekeringkast, lichten, ... alles eruit, alles samen weegt nog altijd een hoop.
ruitenmechaniek uit de deuren slopen
als een benzine 850kg weegt, en je kan 100-150kg eruit halen, zit je nog op 700kg.
je zetels eruit, lichte velgen (staal ofzo), lampen, schakelaars, dashboard delen, uitlaat,... moet je toch allemaal nog 50kg kunnen op besparen hoor.
ik weet niet of er mogelijkheden zijn in de achteras? die is namelijk ook loodzwaar (fiesta mk1 die ik had was VEEEEEL lichter aan de achteras), kan je misschien ook nog wel wat 'foefelen'. bv van die ronde gaten in ponsen/slijpen
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
|