Hallo volks drivers
ik ben Jardo, ter wereld gekomen op 11-07-92
ik heb 4,5 jaar gewerkt bij vw en audi hier in Dronten
nadat ze daar schoonmaak hebben gehouden vanwege niet genoeg werk... beetje vanalles wat gedaan voor 2 jaar.... en nu werk is savonds nog bij postNl in Zwolle
druk bezig met solliciteren her en der maarja "crisis"
genoeg ge-ouwehoer... tijd voor wat geschiedenis over mijn vervoer
ik ben begonnen met special paint aeroxjes
mijn eerste auto was een golf 1 cabbie USA... halfjaar voordat ik 18 zou worden aangeschaft met 1.8 gli met andere versn. bak.
veel geld aan kwijtgeraakt
PICTURE TIME:
4 verschillende sets velgen gehad,
beige leren corrado interieuer erin gebouwd.. en nog het een en ander gedaan
toen kwam de winter eraan..... en dan ga je niet in een 85-er cabbie rijden.... DUs koop je eeeeenn....
BMW 325I Vanos met 192 pk... om de winter "leuk" door te komen ( ik had net half jaar mij rijbewijs )
ondertussen ook nog een polo coupe van een collega "erbij"gekregen... gewoon om gek mee te doen ( dus had ik 3 auto's )
cabrio stond vaker stil dan dat ik er van kon genieten
bmw verbruikte teveel
en met de polo gooide ik "afval"brandstof in van t werk, wat mensen verkeerd hadden getankt
polotje na 3 maand naar de sloop gedaan
golf na 1,5 jaar verkocht
dus zat ik nog met een dure bmw
Lupo erbij gekocht... ik wou de bmw niet weg doen.... was echt nieuwstaat
dus een lupo... 1.4 16v. airride veel handgemaakte cosmetica
foto met vr6 van maat van me
hier met de R5 Gtt die later ook van mij werk
maar dat verveelde... ik had dus 2 autos die allebei al af waren
naongeveer een half jaar lupo en bmw 325 igehad te hebben de 325i ingeruild op een E30 324TD uit 86... grootste fout van me leven.
wielkasten hadden de paar metalen stripjes tegenaan geplamuurd zodat ie hard leek... dorpels ook rot. heel veel problemen mee gehad
uiteindelijk t motorblok in de soep
ander blok gevonden, bezig met de transplantatie... glij ik met de luup door olie bij de stoplichten bij zwolle door op een trekhaak van een station
lupo verkocht met schade ( ik verveelde me toch omdat ie al af was en ik geen geld had om m op te knappen ( bmw zoog al het geld op

))
toen maar tijdelijk een cuore rijden todat de e30 het weer deed
foto's van de bmw zoals ie uiteindelijk was:
ik kocht m met 3 kleuren wit na wat las werk was ie 4 kleuren wit...
toen maar zelf matt wit overgespoten
cuore na 1,5 maand verkocht aan een Pool van t werk
ondertussen een Renault 5 GTT overgekocht van een vriend van me om op te knappen.
ik heb een hekel aan franse autos maar zo'n r5 Gtt is toch wel een uitzondering... niemand verwacht zo'n koekblikje zo snel
helaas in een jaar tijd alleen nieuwe remmen op gezet en een interieur van de sloop omdat me geld nog steeds naar de bmw bleef gaan
uiteindelijk verkocht en dus zat ik nog met de bmw
die sinds een paar weken geruild bij een autobedrijf uit Heerenveen.
Seat Ibiza FR TDI 130pk. uit 2007.
ik zou 3e eigenaar worden...
kom ik er thuis achter dat de 2e eigenaar ook uit Dronten komt en dat de auto gechipt is naar ongeveer 160 paardjes en 360 Nm... zit geen uitraai bij maar wil ik nog wel doen.
inmiddels al praatje gemaakt met vorige eigenaar... hele toffe gozer.
hij vertelde me dat de 1e eigenaar leasemaatschappij was .
de handelaar han al allerlij carbon details er vanaf getrokken zoals op de bumper en spiegels maar dat zit er alweer op
spiegels is niet zo heel goed gelukt maar word nog overnieuw gedaan
hier een lijstje wat de vorige eigenaar al had gedaan:
Remklauwen zwart. met Rode FR sticker erop.
Velgen matt zwarte plastidip
carbon seat logos
cup lip gemonteerd voor
gechipt bij bullpower
weitec verlagings veren
Wat heb ik afgelopen 2 weken gedaan nu ik toch thuis zit:
audio installatie ( die nog steeds uit de 1e golf mee gaat )
carbon op de spiegel kappen
carbon cup lip en op de voor en achterbumper
uitlaat sierstuk van roet ontdaan
nieuwe mistlampen besteld ( rechts was reflector weggesmolten, links zat barst in )
rechts inmiddels binnen en geel gemaakt ( links was kapot bij aankomst

)
carbra besteld om de steenslag te bedekken... ja word nog hersteld... maar ja zonder fulltime baan nog maar geen grote uitgaven doen
bass controller van hifonics versterker en extra 12v aansluiting gemaakt in het kapje waar normaal bediening voor stoelverw. zit
gespeelt met stickerbomb folie
dingen wat ik nog wil doen.... als ik zekerheid heb mbt. inkomen.
cupra spoiler
steenslag herstellen en rondom kleine schades hestellen
dak zwart maken... waarschijnlijk met plasti dip
velgen ook opnieuw met plasti dip doen maar dan met glossifier voor glans... en misschien metallic
spiegels overnieuw doen... door bedrijf laten carbon wrappen... of zelfde als velgen en dak gaan 'plasti dippen'
stijlen tussen deur en raam ook 'plasti dippen"
misschien verder verlagen.. schroefset / air
misschien gouden wielen. maar voorlopig kunnen de FR wielen prima door
bij aankoop:
Edit: foto van mijn luup en de Renault toen ie nog van me maat was
Tips en commentaar zijn welkom
groeten Jardo
