View Single Post
Old 25-04-2013, 18:15
renshoff's Avatar
renshoff renshoff is offline
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by Wouter42
Gister nog even bezig geweest, misschien dat onderstaand filmpje jullie meer duidelijkheid geeft.

Heb de twee stekkers op de spinnekop gemeten, deze krijgen allebei iets meer dan 8 volt. Hoort dat?

http://www.youtube.com/watch?v=9cyUXT7_DGE

Even voor de duidelijkheid, ik hield hier dus met een schroevendraaier de luchtweger heel iets open, zodat die lucht kreeg. Wat kan het probleem wezen? En hij klonk naar mijn mening als een trekker, is het uitlaatspruitstuk lek? Of kan dat wat anders zijn?

Lucht heeft hij nu inderdaad genoeg(met de aanvoerslang open ) . Je voegt nu alleen meer brandstof toe. Het k-jet systeem is volgens mij een hefboom principe dus wordt de luchtweger naar mijn weten bediend door de druk van je brandstofpomp, naarmate de druk hoger wordt, drukt het pinnetje in je spinnekop tegen je luchtweger en hierdoor komt er meer lucht binnen.

Ik denk dus dat je waarschijnlijk aan iemand hier opt forum moet vragen hoe je dit moet afstellen of dat je misschien de ontsteking een paar graden te vroeg of te laat hebt ? ( verklaart het trekker geluid denk ik...)

Hoop dat je der wat aan hebt

Golf MK5 2.0 16V TDI - Daily
Golf Mk5 2.0 16V TDI 4Motion - Daily