21-04-2013, 22:17
|
 |
Forum Regular
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by tim_j
Het verschil tussen 55pk/98nm en 90pk/142nm is in mijn beleving dusdanig groot dat het gewoon ontspannender rijd. Niet het gevoel op de rijksweg dat de motor alles uit de kast moet halen om het tempo vast te houden. laat staan "ffe door te rijden".
kan ook zeker de 1.8 injectie aanraden, (motorcode RP) geen ge-emmer met de afstelling, dit doet de computer allemaal voor je. Met een verbruik van 1/14/ 1/15 met normale rijstijl. Urenlang tegen de 150 a 160km/h rijden gaat prima.
maar, als je een redelijke KM vreter bent zou ik voor een TD gaan, die rijden al lekker vlot en kunnen 1/20 halen met normaal rijden.
mijn 2 cent..
|
Kijk dit is wat ik bedoel gwn een auto waar je ontspannen in kan rijden. 150/160 km/h is zal ik wss niet doen, ben ik dat roze pasje te snel weer kwijt :p Bij 130km/h moet het echter geen al te groot probleem zijn om iemand in te halen die de hele tijd net te langzaam rijd (kan ik echt niet uitstaan). Vooral voor de ritjes van 2,5 uur naar Rotterdam is dit ontspannen rijden belangrijk. Voor zo'n TD zal ik ook n's kijken deze week.
|