20-04-2013, 14:20
|
 |
Forum Regular
|
|
|
|
eerste golf 2 aanschaffen
Hallo,
Ik denk er over om een golf 2 aan te gaan schaffen. Waarschijnlijk een Golf2 GTI G60. Wat zijn de dingen waar ik op moet letten als ik er een koop en wat voor n prijs is redelijk? Zoek er eigenlijk een met nog wat werk er aan maar ik ben geen top monteur. Dus het liefst wil ik wel weten dat de remmen, verrsnellingsbak, motor en vooral de g-lader in redelijke staat zijn. Zijn er trucs om de zien/horen ofzo of deze onderdelen nog goed zijn? Nu ik het toch over die onderdelen heb, wat is een redelijke kilometerstand? Mijn online zoek toch leverde resultaten op die varieerde van 180000 tot 220000 km. Mijn gevoel zegt echter dan meer als 200.000 erg veel is vooral omdat ik er waarschijnlijk veel kilometers mee ga maken (reken op n 500 km of meer per week). Zoals ik al eerder zei ben ik geen top monteur, maar mag er toch wel wat werk aan de auto zitten. Dit, omdat ik vind dat het dan meer mijn auto word in plaats van gewoon een auto. Natuurlijk ook om de kosten iets te verspreiden zodat het me niet zo opvalt dat ik er te veel geld in stop. Zit echter wel een maar aan moet niet een project zijn waar ik nog een aantal jaar me bezig ben. Ben nu 17 en rij met begeleider, maar zo gouw als ik zelf kan rijden wil ik m gebruiken als dagelijks vervoer (inplaats van de hele tijd met de trein naar school). Dit betekend dat de auto ergens aan het eind van dit jaar moet kunnen rijden en het liefst ook gewoon af is.
Iemand nog andere goede suggesties? Het liefst wel eenigzinds orgineel en met een beetje vermogen wat ik denk niet dat ik het trek om na een jaar in een bmw x5 rond te hebben gereden in een golf je te gaan rijden met maar 53 pk en dan de hele tijd overal achter te blijven plakken, omdat ik het vermogen mis om even snel in te halen.
Zal vast nog n hele boel dingen zijn vergeten te vragen en te vertellen, maarja dat zet ik anders nog wel in reactie der bij ofzo.
Alvast bedankt voor de antwoorden en andere berichten.
Gr. Klaas
|