Quote:
Originally Posted by snelsma
De motor is prachtig en ook het geluid is fantastisch.
En toch valt hij (mij) wat tegen.
Het voelt allemaal zwaar en een beetje log aan.
Ook de reactie op gas is naar mijn mening traag.
Weet niet wat je plannen zijn met de motor zelf?
Om de 650 pk te halen moet er een hoop aangepast worden.
Op welke brandstof wil je hem laten draaien?
|
Een originele 1.8 20VT valt mij ook tegen, maar word een heel ander verhaal met 508pk 650NM in een auto van 1060KG zoals ik in mijn blauwe mk2 had
Ook bij deze motor blijft er weinig origineel. Ook weegt mijn auto minimaal 400kg lichter dan een originele TT-RS. Ik laat hem op normale brandstof lopen omdat ik nog steeds niet zo'n fan ben van het E85 om verschillende redenen. Voor een klant bouw ik een motor met 800pk met een koppel van ook 800Nm en zal 8200tpm gaan draaien. Mijn motor is minder extreem omdat ik minder te besteden heb al is dit ook niet goedkoop
Wat ik onder andere ga veranderen aan mijn TT-RS motor:
- Zuigers
- Drijfstangen
- Krukas balanceren
- Cilinderkop CNC bewerken
- Inconel uitlaatkleppen
- Inlaatspruitstuk met extra rij injectoren
- Uitlaatspruitstuk met de GTX35 Turbo
- Wastegate
- BOV
- Intercooler
- Custom uitlaat
- Enkel-massa vliegwiel met dubbelplaats koppeling
- Ik gebruik de originele ECU, maar zet er nog een aansturing naast voor de extra rij injectoren.
Ik zal de vorderingen hier plaatsen met foto's enz, maar ik kan niet tot in de details gaan uitleggen hoe ik mijn motoren klaar maak.