View Single Post
Old 20-04-2013, 08:42
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by snelsma
Mooi project, alleen wat is de reden dat je voor een 5 cilinder kiest?
De 5 cilinder is toch een erg zware motor kijk naar een RS3 deze heeft niet voor niks voor bredere banden dan achter .
Natuurlijk is het weer wat anders dan de 4 cilinder maar er kleven toch wel wat nadelen aan.
Ben ook erg benieuwd wat je wilt veranderen aan de motor.
Succes met het project.
Mvg wouter.

Helemaal snappen doe ik je niet, want hier kleven 0% nadelen aan. Wel zou het een zeer nadelig iets zijn als ik voor een R32 etc zou hebben gekozen omdat deze wel veel zwaarder zijn en voor-over in de auto gemonteerd zit.

Deze 5-cilinder weegt nog geen 15kg meer dan bv een 1.8 20V-motor, maar ik win 45KG terug op de bak. Deze motor heeft een veel breder koppel/vermogen en kan er veel meer vermogen uithalen zonder dat alles stuk gaat. Ik wil er dan ook zo'n 650 pk uithalen met een koppel van 700+ NM en kan zonder dat de betrouwbaarheid hier onder lijd. Mocht je dit uit een 4-cilinder halen, zal je flink in toeren moeten klimmen en heb het probleem dat de turbo veel later op zal spoelen doordat de cilinderinhoud gewoon veel minder is.
Deze 5-cilinder is net als de 4-cilinder gemonteerd, dus achter over en niet zoals bv een R32 die voor over in de neus is gemonteerd wat wel waardeloos is voor op het circuit.
De originele Supercopa heeft een 2.0L TFSI (310pk) met een DSG-bak. Doordat ik voor een sequentiele bak heb gekozen, bespaar ik 45kg op alleen al de bak waardoor mijn motor + bak lichter is dan de originele Supercopa, maar toch 350pk en 300NM meer heeft zonder tot het uiterste te moeten gaan. Het is dan ook een race-auto en geen Drag-race auto waardoor het koppel- en vermogen verloop erg belangrijk is

Hier kan je goed zien hoe de 5-cilinder in de auto is gemonteerd:

Reply With Quote