View Single Post
  #1  
Old 16-04-2013, 09:15
jalkebrouwer jalkebrouwer is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 154
Exclamation Bora 2.0 8v Slecht starten!

Hallo,

Ik zit met een klein probleem, heb in februari een VW Bora 2.0 8v gekocht van Januari 2002.

Bij omdraaien sleutel draait de startmotor prima, en als je net gereden hebt ( een uur eerder ofzo) slaat hij prima aan. Alleen als de auto n tijdje heeft stilgestaan dan slaat hij pas aan zodra je 'n paar keer het gaspedaal bediend hebt.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Om heel eerlijk te zijn heb ik geen idee meer waar ik het moet zoeken..
Hieronder het begeleidend verhaal, met alles wat ik al gedaan en vervangen heb.


Bij aankoop en proefrit brandde het motormanagementlampje al, dit heb ik echter genegeerd omdat ik niet echt iets merkte, en de technische staat naar mijn idee ook goed was..
Helaas kwam ik er na een paar dagen achter dat de motor enigzins bokte bij stationair draaien. Naar aanleiding hiervan maar eens uitgelezen, zaten foutcodes in het koelsysteem, en de Kat. werking.

vcds codes: 16804, 17704.

Toen maar gekeken om de koelvloeistoftemperatuursensor te vervangen, motor geflusht (Forté motor flush), de injectoren laten reinigen, beurtje gedaan, olie+filters vervangen, incl brandstoffilter en bougies. Hierbij kwam ik erachter dat 1 van de bougies schuin erin gedraaid was. Ik heb t bougiedraad gerepareerd, en daarna de bougie er recht in gedraaid, met het idee dat het slecht lopen wellicht was afgelopen..

Helaas! ook met alle filters nieuw, schone olie en de injectoren schoon en de bougies vervangen, nog altijd geen verbetering. Helaas helaas echter, start hij sinds ik klaar ben met alles ook erg slecht.
Ik hoopte dat jullie me daarmee kunnen helpen. Enige foutcode die de auto nog aangeeft nu is de werking van de kat. De 1e lambdasonde is al vervangen, dus hoogstwaarschijnlijk is de kat gewoon kapot en aan vervanging toe. Dit lijkt me echter vrij weinig te maken te hebben met het slechte starten.


Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen!

Alvast hartelijk bedankt!

Groet,

Jalke
Reply With Quote