Het kán ook wel, maar je hebt een vast ontstekingstijdstip.
Het idee van voorontsteking is dat je voor BDP ontsteekt, de klap komt altijd even later pas. Naarmate het toerental dus stijgt, moet de onsteking steeds vroeger plaatsvinden. Als hij vast is, zit je altijd met een compromis tussen stationair een beetje aardig draaien en in hogere toeren ook nog, maar dat is dus nooit zoals het zou moeten zijn

Naarmate je toeren stijgen wil je dat je ontsteking netjes meeloopt, en niet vast staat...
Nou is het zo dat de 2 liter motoren een andere ontsteking hebben, dus het past niet 1 op 1. Het tandwiel onderaan de ontsteking is groter dan die van bv een 1.8. Die is opzich prima over te zetten, maar dan is het gat in het onderblok ook nog eens groter.
Ik weet niet of de ring die bij mijn ontsteking zit zo door vw is geleverd, of dat hij zelfgemaakt is, maar die zou je wel moeten hebben...
Vrijdag vraag ik ff hoe het zit
