View Single Post
  #345  
Old 14-04-2013, 14:18
Joris_MK1's Avatar
Joris_MK1 Joris_MK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 774
Default

Het kán ook wel, maar je hebt een vast ontstekingstijdstip.

Het idee van voorontsteking is dat je voor BDP ontsteekt, de klap komt altijd even later pas. Naarmate het toerental dus stijgt, moet de onsteking steeds vroeger plaatsvinden. Als hij vast is, zit je altijd met een compromis tussen stationair een beetje aardig draaien en in hogere toeren ook nog, maar dat is dus nooit zoals het zou moeten zijn
Naarmate je toeren stijgen wil je dat je ontsteking netjes meeloopt, en niet vast staat...

Nou is het zo dat de 2 liter motoren een andere ontsteking hebben, dus het past niet 1 op 1. Het tandwiel onderaan de ontsteking is groter dan die van bv een 1.8. Die is opzich prima over te zetten, maar dan is het gat in het onderblok ook nog eens groter.
Ik weet niet of de ring die bij mijn ontsteking zit zo door vw is geleverd, of dat hij zelfgemaakt is, maar die zou je wel moeten hebben...

Vrijdag vraag ik ff hoe het zit
Reply With Quote