13-04-2013, 21:20
|
 |
Volksforum Aandeelhouder
|
|
|
|
Als hij echt ongerestaureerd is en ongelast mag je best wel wat uitgeven. Maar let wel goed op, vooral in Frankrijk hebben ze nog wel een hand in het oplappen van oude hokken op een zo goedkoop mogelijke manier. Dat is dus vaak alles gewoon dichtsmeren met plamuur, of zoals bij mijn GTI, stukje plaatwerk eroverheen en daaronder alles verder laten rotten.
Voor mij is een '76/'77er veel meer waard, omdat er toch al tal van details anders zijn. Je hebt op een '78er bijvoorbeeld al kunststof grepen, nieuwe veerschotels, geen diagnose stekker meer, nieuwe type stuurhendel waardoor die grappige schakelaar voor de achteruitewisser/sproeier onder het dash verdwijnt, rembekrachtiger is wat anders, etc, etc (er zijn echt veel details die anders zijn, te veel om zo even op te noemen). Het zijn maar details, maar voor mij is het dan toch geen oer GTI meer. Het is ook daarom dat ik per se deze '77er (of '76er) wou. Als je zelf niet zo heel veel waarde aan die details hecht en het je eigenlijk alleen om de korte achterlichtjes en de stalen bumpers gaat, kun je net zo goed een '78er nemen.
|