29-03-2013, 20:22
|
 |
Volksforum Aandeelhouder
|
|
|
|
Ik wil niet lullig doen, maar volgens mij hebben de swallows die extra opstaande rand juist niet zitten... De '83ers hebben het ook niet, maar dan loopt het scherm zeg maar een stukje door tot over het binnenscherm. Bij de oudjes t/m 77 loopt die rand niet door, maar is 'recht' afgesneden, gelijk met het binnenscherm. Pas in modeljaar '78/'79 kreeg je de rand erop zoals op de foto van Van Limburg hierboven. Je moet even op dat linkje hieronder klikken naar mijn '77er project. Daar zitten nog de originele schermen op met het randje op die manier, zoals ze volgens mij bij een swallowtail ook moeten zitten. Er is wel ergens anders weer een detailverschil bij swallow schermen meen ik, maar wat dat precies is heb ik nooit kunnen vinden. Op Stijn's marionogele '75er golf zit ook nog 1 zo'n origineel scherm. Moet je hem anders ff om een fotootje vragen.
En terwijl ik dit zit te schrijven, zie ik dat op jouw blauwe '74er de extra rand wel zit. Dus nu weet ik het ook allemaal niet zeker meer. Wel weet ik dat de meeste swallowtails die ik heb gezien de extra rand niet hadden steken. En mijn '79er juist weer wel. (zijn ook de originele schermen, hij zit nl. nog volledig in z'n originele lak)
Dacht ik... 
|