130 met een bus is niet zo'n probleem; met mijn 2.1 zit de top denk ik rond de 145 op de TomTom. Niet met tegenwind en bult op maar op een recht stuk snelweg gaat dat prima.
Mijn probleem is dat 130 rijden gewoon niet te betalen is, je kan dan elke 200 kilometer weer 40 liter tanken. En dat geld ook voor 120 eigenlijk.
In Engeland bouwen ze veel diesels om naar 2.0 2E (Golf 3 GTI) benzine blokken en die dan op LPG. Dan heb je geloof ik 105pk en trek je je bak niet zo snel stuk, een redelijke topsnelheid en op LPG 1 op 10 geloof ik.
Dan moet je nog steeds niet harder dan 110 willen maar dat is prima, cruisecontrol erop en onthaasten maar
Mijn droom is nog steeds Subaru boxer diesel met Renault UN1 bak maar dan kom je op een ombouw tegen de 10 mille aan en dat wordt te gek.
Wil voor de zomer wel LPG inbouwen op mijn WBX, kijken hoe dat rijdt.
Trouwens, bloedende trommelvliezen kun je ook al een heel eind voorkomen door de boel goed te isoleren. Mijn Multivan is bij 110 echt behoorlijk stil.
Kijk of je een schade Multivan/Caravelle kan vinden voor de isolatie ofzo.