
13-03-2013, 15:45
|
 |
Forum Regular
|
|
Join Date: Apr 2009
Posts: 188
|
|
Bedankt voor de reacties guys! Spatlappen zat ik ook aan te denken inderdaad om die eraf te halen. Keer proberen..
Quote:
Originally Posted by Gijs
Leuke auto!! Ik heb me wel eens laten vertellen dat een 1100cc motor niet de beste zijn (olieboten etc). Geen idee hoeveel sleutel ervaring je hebt, maar misschien is het een idee om een Polo 86c of Golfje 2 met 1300 NZ motor ergens op de kop te tikken...!? Erg zuinige en pittige injectie motortjes, en smallblok net als een 1100 motor 
|
Ik rij er niet dagelijks mee dus weet nu nog niet of ie erg veel olie zuipt. Heb de olie + oliefilter afgelopen zondag vervangen dus ik zal eens kijken wat het olieverbruik nu is als de sneeuw weg is. Ik heb nog niet zoveel sleutel ervaring. Kan kleine dingen wel vervangen, maar motorblok vervangen begin ik nog niet aan. Ben nog lerende  mede daarom heb ik ook deze golf 1.1 gekocht.
Is zo'n 1300NZ blok 1 op 1 te vervangen gewoon dan? Met motorsteunen en versnellingsbak enzo? Of kunt je beter de versnellingbak (5-bak) ook meteen overzetten. Zou wel een goed idee zijn ja als het 1100 blokje dood is.
__________________
'68 T2a
'86 Golf 2 1.3C
Ex:
'87 Golf 2 1.3CL
'86 Golf 2 1.3C
'00 Golf 4 1.6 16V
'00 Beetle 2.0 US
'85 Golf 2 1.6C Automatic
'77 Golf 1 1.1
'72 Kever 1200
'76 T2b 2.0
'04 Golf 5 1.6FSI
'04 Audi A3 Sportback
'05 Audi A4 Avant
|