View Single Post
  #1  
Old 10-03-2013, 17:39
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default Golf GTI 16v KR 1986 RT-DP-93

Even wat tijd gevonden om m'n laatste aanwinst te posten. Het is de oude auto van Arne, die afgebouwd moest worden en een full-service beurt nodig had

Techniek
Dat laatste is klaar, en het afbouwen begint ook op z'n eind te lopen
Distributieriem vervangen, alle vloeistoffen inclusief remolie en koelvloeistof.
Na 4 jaar stilstand was de accu ook klaar, dus is er een 45Ah Bosch accu in gemonteerd.

Wielen
Ik had nog een setje originele stalen GTI velgen liggen. Deze met waterproof schuurpapier opgeschuurd en toen opnieuw in de velgenzilver gezet en blanke lak. 4 Nieuwe Falken bandjes erop gedraaid met nieuwe ventielen en het geheel gemonteerd met naafkapjes en wielboutdopjes.

Ook heb ik een setje Azev A velgen laten poedercoaten in RAL 9003 (Signaalwit). Hier moeten nog banden op gemonteerd worden en was eigenlijk bedoeld voor de Golf 1, maar kan hier eventueel ook onder

Interieur
De stoelen, bank en dashboard was allemaal los en is allemaal weer gemonteerd, en waar nodig was dingen vervangen. Alles was compleet, inclusief nette hoedenplank en originele Recaro stoelen..!

Exterieur
Arne had de auto al laten lassen (Parrafan en achterzijde). En (deels) de auto opnieuw laten spuiten.

Auto opgehaald












Dit vond ik wel hip staan, en dus laten poedercoaten



En dit;



Met dit;



Kwam hierop uit;



Wat resulteerd in dit;





Optisch moet er nog wat afgewerkt worden (wielbogen, achterspoiler, embleempjes her en der).
De motor liep na 4 jaar stilstand best goed. De verse olie moest even warm worden en de hydraulische klepstoters moesten ook weer even tot leven komen
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote