View Single Post
  #36  
Old 08-03-2013, 00:46
Emiel-64's Avatar
Emiel-64 Emiel-64 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 385
Send a message via MSN to Emiel-64
Default

Thnx!

En weer even tijd gevonden om m'n topic up-to-date te houden.

Na 10 dagen levertijd heb ik dan toch eindelijk al mijn onderdelen binnen!
Ben daarom gisteren gelijk begonnen met het opbouwen.

Even de hoonsteen door de cilinderbussen gehaald om hier weer wat structuur in terug te brengen, en alle zuigers voorzien van nieuwe veren.

Vervolgens alles terug gemonteerd en de kop gemonteerd.

Vanavond verder gegaan met de montage van de ketting, en daarna had ik in de planning mijn distributiedeksels, vliegwiel & koppelingsset terug te zetten.
Maar helaas vond de onderdelen zaak het nodig om speciaal voor mij de verkeerde keerring mee te laten komen. Zelfs nadat ik alle OEM nummers had opgeschreven van de onderdelen die ik nodig had! Nummers omsleutelen is dus nogal veel gevraagd blijkt maar weer, en hier door heb ik vanavond niet meer kunnen doen dan het terug monteren van de oliepomp, carterpan, kleppendeksel en vernieuwen van de waterpomp & o-ringen warmtewisselaar.

Morgenvroeg gelijk even alle dealers in de buurt & Henk Smits in Baarlo even bellen om te vragen wie er 1 op voorraad heeft. Zo kan ik in 1 x doorstomen en hoop ik morgenavond toch een proefritje te maken :tu:

Wat foto's van het proces tot zover, voor de geïnteresseerden

blokkie kaal:






nieuwe veertjes:



1e lading onderdelen binnen zodat ik vast vooruit kon! Moest alleen nog wachten op de kettingset en waterpomp:




Kettingset van SWAG, met febi geleiders:




Jeweetzelluf 8)



Pompje:




Begint alweer ergens op te lijken:



Tot zover:

__________________
current rides:
Bora TDI 96kw '02 on air (Daily)
Opel Manta B '78 c20LET fase2 (Project)
Past: Golf 3 vr6 '93 (Daily)
Reply With Quote