View Single Post
Old 07-03-2013, 14:40
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore

Er is een heel groor verschil in werk/kosten tussen het FWD en de ombouw naar 4WD. Bij een NIET Syncro Golf zou er een andere tunnel en achtervloer in gemaakt moeten worden van bv een mk2 Syncro wat heel veel werk is.
Daarna heb je een Quattro-bak wat er ingebouwd moet worden en waarvoor nieuwe steunen gemaakt/gekocht moeten worden en de aandrijfassen moeten op maat gemaakt worden. Aan de achterzijde kan je dan een originele Syncro achteras monteren, maar moet dan nog wel omgebouwd worden naar het Haldex.
Ik doe deze ombouwprojecten inmiddels al zo'n 12 jaar en moet je eerlijk zeggen dat de meeste mensen te ligt denken over een ombouw naar 4MOTION/Quattro.
Natuurlijk is het haalbaar omdat er al best wel wat auto's zijn die hier mee rondrijden, maar ik zou eerst alles goed op een rijtje zetten voor wat de kosten betreft, want het loopt wel aardig in de papieren als je het goed wilt doen.

Ik persoonlijk zou adviseren om hem FWD door een 02J/02A bak aan deze motor te schroeven. Zo past alles er weer origineel aan, wat veel kosten bespaart en weinig meerwaarde heeft met de 360pk wat je nog redelijk op de voorwielen kwijt kan.

Elk ander dashboard is mogelijk t/m de Golf 4 want hierna heb je toch echt het canbus nodig die bij de motor hoort en de 16V niet heeft. Met het cockpit van de TT mk1 of Audi A3 mk1 en de Golf 4 etc heb je nog niet perse het canbus nodig en is nog redelijk makkelijk in te bouwen mits je de draadboom en zekeringhuis van de mk2 van na 88 ga gebruiken.

Ik vind de 120 Euro per maand aan verzekering nog best wel een heel bedrag voor een Oldtimer Golf
Reply With Quote