View Single Post
Old 03-03-2013, 12:06
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by Alberto
was een proef , maar ze krijgen nu wel weer een uitkering , en die is hoger dan wat een pool verdiend met tomaten plukken
je houd natuurlijk altijd wel volk wat niet WIL werken
die red het ook wel zonder uitkering

uitkering in nederland voor een alleen staande is gemiddeld rond de 8-900 euro per maand voor koppels iets van 11-1200 per maand
ex zorg en huurtoeslag..
daar kun je van overleven..maar een auto (blijven)rijden niet.
beetje boodschapjes doen ,af en toe iets van kleren kopen bij de Wibra,basiszorgpremie betalen. etc
dat is echt geen vetpot..voor bepaalde dingen kun je bijzondere bijstand aanvragen ,mischien dat je voor gemeentelijke belastingen kwijtschelding krijgt

je moet in sommige gemeentes/steden ook meewerken aan een gemeentelijk reintegratie project om weer te MOETEN gaan werken..zoniet geen uitkering
ook heb je maandelijks informatie plicht omtrent je financiele en thuissituatie
(formulier inleveren ,en verklaring eventuele gewerkte deeltijd uren)

Anyway...je kunt natuurlijk ook er in het zwart bij gaan werken ,dat word ook gedaan
je kunt jezelf ook inschrijven op een ander adres en gewoon blijven samenwonen ..en dan eventueel met zijn 2en een uitkering beuren ...
allemaal mogelijk..

Het is ook zo..dat wanneer
je geen uitkering (WWB-WW-WIA) hebt of neemt.
je gewoon belasting aangifte doet
je basiszorgpremie betaald
je niet in aanraking komt met politie en justitie
je gewoon heffingen en aanslagen betaald ,eventueel aan de balie contant
je niets op naam hebt (woning-auto-bijzondere boedel)enkel een postadres/inwonend
je geen grote geldbedragen op de bank hebt
je geen kinderen hebt

je gewoon door de belastingdienst /UWV en gemeente met rust word gelaten
boetes kun je gewoon contant betalen met briefjes van 10.20 of 50..(zie Wegmisbruikers maar)..boodschappen ook etc
niemand die je iets doet...
voor eventuele vaste lasten stort je 1 keer per maand op het postkantoor wat net genoeg contant geld op je rekening en klaar ben je..

en nee ..ik zit niet in die positie ik heb (nog) gewoon werk..
maar dat is gewoon wat veel gedaan word
ook word er vaak aan mij gevraagd....'heb jij een eigen huis?,met een grote zolder ?,of een extra slaapkamer?..je kunt met zoveel lampen en spullen eens in de zoveel weken dat en dat verdienen...,heb je interesse?
je hoeft niks te investeren..dat doen wij allemaal voor je .....Maat...

Nee dank je.,dat circus hoeft voor mij niet
maar het is in veel gevallen wel de gewoonte..het kunnen de buren nog wel zijn ...

word e.e.a al duidelijk jongens?...
Reply With Quote