View Single Post
  #9  
Old 02-03-2013, 15:45
Nyts2005's Avatar
Nyts2005 Nyts2005 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 154
Default

Dat is 1 manier, je kan ook aan de slag met wat plaat en een lasapparaat. Net wat je wilt.

Houd er rekening mee dat in een ventilatiehuis met airco de kachelradiateur en blowermotor anders zijn als van een ventilatiehuis zonder airco. Zo ook het diameter van de ventilatieslangen naar de roosters links en rechts in je dashboard. Er zit dan ook een aansluiting voor roosters in het midden van je dashboard op het ventilatiehuis. Er hoort ook een blowerschakelaar (in je bedienpaneel) bij met 4 snelheden (en een nul).

In de bladerbak komt een kap die er onder voor moet zorgen dat de boel waterdicht is. Aansluitend hierbij komt een deel welk over het gat aan de passagierskant hoort. Hier zit de klep voor het wisselen tussen recirculatie of frisse lucht.

De verschillende standen voor ventilatiekeuze (raam, voeten, etc.) werken op vacuum in plaats van staalkabel. E.e.a. staat ook in mijn eerder genoemde airco-topic.

Dan heb je de grootste gaten wel dicht, blijven er volgens mij nog twee over voor koelmiddelslangen die door het schutbord horen te gaan. Vraag is nog welke onderdelen allemaal wel/niet vervangen zijn toen er in het verleden voor is gekozen om de airco te verwijderen. Mocht je voor airco gaan en onderdelen nodig hebben, in Amerikaanse cabrio's kom je deze optie vaker tegen.


Waarschijnlijk hebben je vochtprobleem en de opening in de bladerbak bij je ventilatiehuis met elkaar te maken...
__________________
Jetta mk1 1981 ; Airco / Eberspächer B5W / CC / Alarm / Megajolt DIS / Bosch LH 2.4 / Supersprint fächerkrummer / Powersprint 60mm auspuff

Te koop: http://www.marktplaats.nl/verkopers/3866830.html
Reply With Quote