01-03-2013, 22:37
|
 |
Volksforum Aandeelhouder
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by M v D
Ja, dat is wel pas te krijgen, maar dan kom je met veel meer ombouw-werk te zitten dan wanneer je er één uit een Golf3, Vento of andere Passat haalt.
Wat betreft de beslissing om de krukas te wisselen (mooiste wat originaliteit betreft) of een andere motor erin te hangen: Het eerste is het zekerste, je weet dan zeker dat nadien alles goed is, maar er komen wel behoorlijk wat kosten bij kijken. In de praktijk heeft zo'n klus, onder het motto van: "Ik ben nu toch bezig en kan er nu goed bij'', de neiging 'uit de hand' te lopen en duur uit te pakken.
De tweede mogelijkheid geeft idd, wat Golffan al aangaf, het risico dat de andere motor een teleurstelling is/wordt. Of je hebt 'm voor weinig weer aan de rit, óf ja kan wéér de boel uitbouwen.... Dat blijft een gok.
Gezien je weinige ervaring met dit soort klussen, zou ik proberen of je iemand kan benaderen die jou wil helpen/adviseren terwijl je wel het meeste zelf doet. álles uitbesteden wordt zowieso 'n dure en wanneer je alles geheel zelf doet, ga je misschien ergens mee in de fout.
|
Dankje voor de tips alvast!
Wil echt de kosten zo laag mogelijk houden dus ik ga nu eerst een nieuwe motor inbouwen denk ik.
Ik heb het zelf nog niet bekeken van die poulie, maar is het geen mogelijkheid om als ik een blok ga kopen even die poulie eraf te halen om dat te checken?
"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
|