Met de nieuwe versnellingsbak , bleek het rare tikkende schurende geluid bij stationair draaien toch niet uit de bak te komen. Echter is het trillen met rijden wel weg gelukkig. 1 probleem getackeld.
Ik was er dan ook helemaal klaar mee, en besloten te rijden tot het kapot ging en het zaakje niet eerder open te maken.
Dit duurde echter niet lang, want vorige week dinsdag ( 1.5 week na de bakwissel ) trapte ik de koppeling op de bodem.
Dit was dus de reden om de bak er maar weer af te trekken en te kijken wat er loos was. Helaas was er weinig te zien aan druklager/drukgroep en koppelingsplaat. Enige wat opviel is dat het asje wat om de priesas val, waar de plaat op gecentreerd zit, nogal wat speling had t.o.v. van de plaat. Plaat en drukgroep waren verder zo goed als nieuw.
Aangezien de koppeling van valeo is, en dit niet bekend staat om zijn kwaliteit, toch maar besloten om er een nieuwe SACHS koppelingsset in te zetten.
Deze komt maandag binnen, en wordt dan ook gemonteerd.
Zo blijven we bezig, van het ene mankement naar het andere, en bruintje loopt langzaam maar zeker ook leeg .
