View Single Post
Old 21-02-2013, 23:09
R.icky's Avatar
R.icky R.icky is offline
VW Guru

Default G60 warm = inhouden/stotteren

Ik heb op VWforum deze vraag al gesteld maar weinig helpende antwoorden dus ik probeer het hier.

Hij liep al 2 weken slecht stationair, pingelen etc. De stelschroef achterin de gasklep was eruit getrild, 1tje uit n 1.8 van n Mk.1 cabrio eruit gehaald, blauwe loctite erop, helemaal erin gedraaid en 3 hele slagen terug en hij liep perfect op 900 toeren maar nog niet helemaal, wou nog wel eens zakken naar 750 en stijgen naar 1000.

Plus wanneer hij warm was en je wilt optrekken houd hij in, kwam je niet vooruit en op de snelweg ook.

Volgende heb ik eraan gedaan:
Vaccuum slangen nagekeken, waren niet poreus, geen scheurtjes, ook niet die naar de ECU loopt.
Bougies/kabels/rotor/verdeelkap nagekeken, kan voor het mooi vervangen worden maar zijn niet stuk verder.
Timing na laten kijken bij de garage, die staat perfect.
Blauwe sensor is nog goed

Enige wat ik nog niet heb gedaan is de lambdasonde nakijken, ik lees op verschillende fora dat het 9 vd 10 keer daaraan ligt, kan iemand dit bevestigen want ik loop momenteel in de ziektewet dus ff het geld neerleggen voor een nieuwe lambda doe ik liever niet maar alleen als ik het zeker weet.

Gr, Rick

Ex:
4x Corrado G60/G60/G60/G60
5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6
1x Polo G40
1x Golf Mk.III GTI
Reply With Quote