Ben flink met de motorophanging bezig geweest:
Op de plaats van de originele steun komt een custom uitvoering om zo toch de VWMotorsport methode toe te kunnen passen met een R32 motor in een mk2 chassis.
Zo ziet de steun er afgelast en afgewerkt uit:
Nu met de rubbers erin en de busjes gevlakt op de freesbank.
Dan is het passen en meten tot je erbij neervalt, vooral om in de hoogte weg te komen met de motorkap.
Maar ook om de motor er mooi recht en waterpas in te monteren:
En een artistieke closeup, ook op instagram te vinden (@herrum)
Na het bepalen van de juiste montage positie, hoogte en hoek kan de steun gemaakt worden voor op de chassisbalk:
De middelste is het meeste werk omdat er aan beide kanten een M12 bout ingedraaid moet kunnen worden en dat hij nergens mag raken.
De voorste en achterste zullen gezette flenzen worden maar dat komt volgende keer.
Ik heb gekozen om aan de motorzijde twee rubbers te gebruiken om zo het hogere gewicht van de 6cilinder ten opzichte van de 4cilinder op te vangen. Voor de 4cilinders wordt altijd 1 rubber gebruikt, zowel aan de bak- als de motorzijde.
More soon!