
10-02-2013, 04:25
|
 |
VW Addict
|
|
Join Date: Aug 2007
Posts: 523
|
|
Ja die originele VW bouten zijn zeker niet goedkoop.
Ik zou trouwens eerder WD40 (of andere kruipolie) op je bouten spuiten, ipv ze in cola te leggen..
En wanneer je ze weer monteert beetje kopervet op de schroefdraad, dan krijg je ze later gemakkelijker los.
Ivm materiaal, ik gebruik stokoude sleutels, doppen, ... dus zeker geen nieuw spul.
Wel heb ik een goede Facom ratelsleutel gekocht en een momentsleutel.
Andere speciale tools die je minder vaak gebruikt koop je (indien laag budget) best op oldtimerbeurzen (Gent, Antwerpen, Ciney, ..), daar heb je speciale tools aan een lage prijs. Kwaliteit is niet top maar aangezien je dat speciale gereedschap niet vaak gebruikt is da niet zo erg.
Ivm schakelmechanisme, ik raakte niet meer in 5e versnelling door versleten rubber waar schakelstang doorgaat. Toen heb ik beslist om al die rubberen/plastic dingen te vervangen, ik wou een auto die schakelde als nieuw.
|