View Single Post
  #639  
Old 09-02-2013, 22:19
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Inmiddels zijn er weer wat vorderingen op het variant front

Ik kwam er achter , toen ik de golf even op de brug had op het werk , dat de bussen boven de achterveren hun beste tijd hadden gehad . Het viel me op dat de golf aan 1 kant wat lager leek te hangen dan de andere kant ,en na inspectie bleek dat de veerpootbussen verroest waren ! Ik eerst de dealer gebeld ,maar daar bleek dat deze bussen 120 euro per stuk moesten kosten !!!!! Gelukkig wist ik iemand die een variant gedemonteeerd had voor onderdelen , en die had nog een complete set achterdempers liggen die nog als nieuw waren , en dat voor veel minder dan de dealer
deze zijn inmiddels gemonteerd , en de golf staat weer netjes en stevig op z'n wielen




Toen hij toch van onder werd bekeken zag ik dat de voorpijp ook z'n beste tijd had gehad ,en het flexibel deel bleek wel erg flexibel te worden




Dus meteen maar een nieuw deel opgehaald en er tussen gezet




even een mal gemaakt zodat ik mooi de pijp op maat kon maken zonder onder de auto teheoven passen en meten , en ook maar besloten de kat eronder vandaan te halen ( deze was al leeg)




en deze paste er meteen in 1 keer netjes weer onder

Maar zoals we met oude auto's zijn gewend gaat er wel eens iets stuk ,en nu bleek dat de turbo ook lawaai te maken , en minder snel op te spoelen dan hij behoort te doen .............

Na inspectie van alle slangen en filters en dergelijke ben ik er achter gekomen dat er niks verder stuk was en waarschijnlijk de lagers van de turbo niet meer 100 procent waren . Gelukkig had ik een reserve turbo liggen ,dit is namelijk de originele turbo die er ooit eens af is gehaald omdat deze vastgeroette verstelbare schoepen had .

Toen is er een andere ( ultrasoon gereinigde ) turbo opgekomen , en deze 'oude' heb ik toen schoongemaakt en op voorraad gelegd . zie vnt 15 turbotopic Dus daar ook maar even een klusje van gemaakt en deze turbo zit er inmiddels al weer op , tezamen met een nieuwe aanzuigbuis , want deze bleek te zijn gescheurd bij de inlaat van de turbo . En om geen risico te lopen heb ik ook hiervoor een nieuwe besteld en gemonteerd .




Hij loopt weer als een zonnetje en trekt weer als vanouds !!

Vanmiddag nog even een foto gemaakt in het mooie winterweer , hoop dat het snel maar lente mag worden


__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote