Thread: polo harlekin
View Single Post
  #12  
Old 09-02-2013, 18:35
c-bbs
Guest
 
Posts: n/a
Default

Even aan aanvulling op dit topic;

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/...previousPage=lr

Vanmorgen wezen kijken bij de auto..
Staat naar zeggen al 2 jaar hier, maar er is een keer kenteken diefstal bij gepleegd tijdens de vakantie van dit autobedrijfje.
Deze stond al eerder te koop (dat wist ik) maar is toen na de diefstal van internet gehaald. Nu staat deze er weer op...

Auto zag er piekfijn uit, op een enkel plekje na..
Motorruimte en interieur..super!
Overigens heeft hij in de motorruimte een door roest plek bij een rubberen dop zitten thv de schokdemper aan de bestuurderskant. Dat is dan ook meteen de ergste plek op de hele auto.

Ook staat de auto dag en nacht buiten, wat het vocht gehalte niet bevorderd in de auto.

Auto wilde ook niet starten, maar na een accu hulpje meteen aan de praat! Niks aan het handje...

Toen gingen we rijden, reed prima, koppeling lag alleen wel wat diep, maarja..

Snelweg op, alleen bij volgas kwam er een rare rateling uit de motorruimte, verder werd de kachel al lekker vlot warm..
De ratel werd niet erger, zolang je geen volgas hield.

Toch viel de auto na een km of 3 gewoon uit, direct langs de weg gezet en de accu geprobeerd te starten met de hulp die we zonder moeite mee kregen van de verkoper.

De auto wilde in eerste instantie niet meteen starten, maar na een aantal keer wel weer. Toch viel deze weer uit als de over start kabels los gehaald werden.
Een andere optie was de auto rond de 3000 toeren houden, dan bleef die wel redelijk brommen.

Ik heb de auto afgesloten en ben samen met m'n pa naar de verkoper gelopen die gelukkig op een half uurtje lopen woonde/werkte en z'n bedrijfje had.

Daar aangekomen het voorval uitgelegd en meteen in een andere auto gesprongen om de polo te halen. Daar aangekomen heeft de verkoper hem op 3000 toeren gehouden en terug gereden.

Bij zijn bedrijfje heeft hij de accu gewisseld en weer gestart, toch bleef de auto ineens maar op 3 pitjes lopen. Hij zou de bougies vervangen en dan moest het opgelost zijn.
Hier heb ik niet op gewacht en heb besloten hem toch maar te laten staan.

Overigens sprak ik de verkoper ook nog even aan op het feit dat een 1.0 toch tegen viel, hij beweerde alleen dat het een 1.4 was, maar dat is volgens de advertentie wel anders :SCRATCH:

Was weer een mooi avontuur!