Oké, t is ruim 4 maanden geleden sinds de laatste (enige) keer dat ik hier iets postte. Er is niet veel gebeurt, heb alleen een nieuwe radiateur geplaatst en verder zo'n 8000 kilometer op de klok gezet. Totdat er een paar dagen geleden iets verdrietigs gebeurde. De Passat was ineens een paar centimeter korter... lang verhaal kort, ik reed, in een afwezig moment, achter op een andere auto. gelukkig ging t niet al te hard en was er alleen maar blikschade. Ik ben meteen maar gaan zoeken naar vervangende onderdelen en een paar dagen en niet al te veel geld later was ik in t bezit van de benodigde onderdelen. Een front, motorkap, grill en voor- én achterbumper.
Sorry voor de telefoonfoto's, door de huidige benzine prijzen kan ik me geen degelijke camera veroorloven
Dan nu wat foto's van de schade
Heb geen foto's van de verkreukelde motorkap omdat ik die niet gemaakt heb. Degene die mij deze kap verkocht was vriendelijk genoeg om mij te helpen met het verwijderen van de oude en plaatsten van de "nieuwe". We hadden eerst geprobeerd om m achterin te krijgen maar hij was net nét een centimeter te groot.
de uitlijning van de voorbumper was ook niet helemaal je van het...
En de achterbumper zat ook net helemaal zoals t hoort... En omdat de verkoper van de voorbumper óók een achterbumper had heb ik die ook maar meegenomen. Ik ben de beroerdste niet
Gelukkig is er maar 1 lens kapot gegaan. Alle lampjes werkten nog! Omdat ik toch voor een soort van JDM stijl ga heb ik niet de moeite genomen om een vervanger te zoeken voor t gesneuvelde lampje. Ik ga hier een mooie dummy voor maken waar later de leidingen voor een externe oliekoeler door gaan. (als ik daar tijd en geld voor kan vinden)
Toen ik t front uit de kofferbak trok kwam ik een oude bewoner tegen van de Passat waar dit stuk blik ooit onderdeel van uit maakte.
Ik heb geen idee hoe t beesie daar gekomen is, maar ik denk dat ik m laat zitten :p
Toen ik alles uitgeladen had besloot ik de oude achterbumper te vervangen voor de "nieuwe".
Maar, omdat t donker werd heb ik geen fot's van t resultaat... die zal ik zo snel mogelijk maken en plaatsen.
Heb deze er ook opgezet. Zijn onmisbaar met die smerige pekel op de weg!
En verder maar de witte peertjes in de koplampen vervangen voor gele
Op de foto niet heel erg goed te zien, maar t is een wereld van verschil!
Nou opzoek naar tijd voor t vervangen van t front. Waarschijnlijk doe ik eerst een "quick fix" en trek is zoveel mogelijk van t blik weer op zijn plaats en monteer dan de grill en bumper.
Ik ga mijn uiterste best doen om mijn volgende update wat eerder te laten zijn!
dit was t voor nu iig!