Vooruitgang!
Afgelopen zaterdag met een monteur begonnen (ikzelf ben nogal een noob, hij heeft dus de hele tijd mijn handje vast gehouden)
Hij start! Heeft wel even remmenreiniger gekost, de pomp staat wss nog niet helemaal netjes op tijd (distri is eraf geweest)
Maar heeft op eigen kracht even mooi gedraaid, loopt top!
Het blok hangt er inmiddels netjes in, inderdaad moest de distristeun aangepast worden evenals de distri kap.
Daarnaast moesten er nog een aantal dingen aan het blok gebeuren.
De nokkenas keerring was lek; hij had er nog eentje liggen gelukkig!
Ook de krukkas keering zweette behoorlijk, leuk om te weten dat de keerring van het 1.6d blokje een op een paste :-) die was zo goed als nieuw.
De distributie riem zou vrij nieuw geweest zijn, helaas waren er al barstjes zichtbaar bij de tanden. Hiervoor is een nieuwe set besteld.
De gloeipluggen waren allen kapot;ook besteld
Rubber aan de distributie kant was gaar. -> besteld.
Nog een aantal dingen waar ik graag meer vanaf wil weten.
volgens elsawin zijn er maar 2 pinnen die iets met de rem te maken hebben (pin 44 -> remlicht schakelaar. Hier komt stroom op te staan als er geremd word)
(pin 20 -> rem vacuum iets..)
Overal word gesproken van 2 schakelaars bij het rempedaal? Hoe zit dit? welke kabels horen hierbij? Ik heb namelijk wel het probleem dat als hij start hij niet reageert op gaspedaal input.. (althans nauwelijks)
Ook wordt gesproken over 'door verbinden' maar welke dan; aangezien er maar 1 kabel naar de ecu loopt.. lijkt me niet dat de ecu dan kan controleren of er een schakelaar tussen zit; behalve als hij op weerstand checkt)
Hiernaast: checkt hij ook of er een koppelings schakelaar aanwezig is?
Welnu: foto's.