Thread: 1800i rp tunen.
View Single Post
  #7  
Old 22-01-2013, 14:09
Jeroen64's Avatar
Jeroen64 Jeroen64 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 268
Default

Nadeel met de RP is inderdaad de Mono-Jetronic, misschien kun je het Digifant systeem van de 1P(syncro) of PF(GTI 8V) overzetten?

Je kunt ook altijd kijken of je de compressie omhoog kan krijgen, dmv dunnere koppakking, kop afvlakken, etc.

Volgens mij (maar ik kan het natuurlijk ook fout hebben) is er tussen de RP, 1P en PF weinig verschil, scheelt alleen in compressieverhouding en het injectiesysteem voor zover ik het in de boeken kan vinden, dus lijkt mij dat als je die compressieverhouding en injectiesysteem op je RP kunt krijgen dat je dan op 98 of 107pk uitkomt.

Heb zelf ook een RP en ik vind m sterk genoeg, maar een paar extra paarden zou ik ook niet erg vinden , dus als je iets voor elkaar krijgt hoop ik dat je t hier post


EDIT: Met injectiesysteem bedoel ik het complete inlaattraject (dus vanaf luchtfilter t/m het inlaatspruitstuk)
En ik gok dat er ook een andere nokkenas in de 1P/PF motor ligt.
__________________
Audi TT Coupé 8N 1.8T '01
VW Polo Coupé 2F 1.3CL '92
Reply With Quote