’t Is maar weer eens tijd voor een update…
Straalcabine met glasparel en korund, ontvetter/spoelbak en inklapbare werkplaatskraan gekocht. Gepland was om eind december ook een 2-koloms brug te plaatsen maar dit loopt flink uit, ik moet de ruimte waar hij komt nog aanpakken. Ik moet dan ook prioriteiten stellen om aankomend seizoen wel te kunnen rijden (en hopelijk wat meetings te bezoeken).
Ik wilde de golf eigenlijk volledig demonteren, motorruimte cleanen en deze opnieuw laten spuiten. Het onderstel en alle aanbouwdelen wilde ik reviseren / vernieuwen en poedercoaten. Om niet teveel tegelijk op mijn hals te halen schuif ik het spuiten van motorruimte en 't werk aan mijn onderstel vooruit, zodat ik de warmere periode kan gebruiken voor het verbouwen van mijn garage- en stallingsruimtes.
M'n oude motor ligt inmiddels naast de auto. Ben nu bezig met de kabelboom en het afbouwen van herms oude 16vg60! Als alles mee zit kan ik eind februari een eerste proefrit maken. Omdat ik ook zijn ECU en chip heb moet dit gaan, zal als alles compleet is de auto bij JD op de bank laten afstellen. Mijn doel is om om herms oude vermogen te benaderen, de 300pk grens is voor mij iets magisch met een g-lader.
Bijna alles om de motor af en in te kunnen bouwen is compleet e/o besteld, er zijn nog een reeks pakjes onderweg vanaf o.a. bar-tek. Ik wacht o.a. op multiriem, rollen en spanner pakket, dynamosteun, gaskabel en wat kleinmateriaal. Ook heb nu eindelijk de verkoper van mijn nieuwe spaghetti spruitstuk kunnen overtuigen om te verzenden (was ‘n ebay claim voor nodig

).
Todo/wishlist voor de komende weken:
- Brandstofpomp, benzinedrukregelaar, benzinedrukmeter en gever
- Goodridge leidingwerk compleet maken, injectierail aanpassen op d-06
- Nieuwe radiateur voor achter de grote intercooler (oude is overleden)
- Oliekoeler en leidingen
- Nieuwe koppelingsgever en nemer
- G-lader inspecteren en glasparelstralen
Wat plaatjes erbij, sorry voor de crappy kwaliteit: