Thread: accu vraag
View Single Post
Old 17-01-2013, 21:32
3wheel 3wheel is offline
Forum Regular

Quote:
Originally Posted by casss
als je er wel 5 weken mee kon rijden na 1 keer opladen kun je ook eens kijken naar de capaciteit van je dynamo. Als je dynamo 55AH levert, en je accu 65AH is, wordt de accu nooit helemaal vol opgeladen op de korte ritjes en zal hij na een aantal korte ritjes dus vanzelf weer leeg zijn. Ik heb in mijn td een 63AH accu zitten, en dat gaat helemaal prima.

zou ik op moeten zoeken; maar naar mijn weten is de dynamo nooit vervangen en ik kan me niet goed voorstellen dat meneer volkswagen een dynamo monteerd die onderbemeten is voor de standaard gemonteerde 75aH accu.
Het is wel de reden trouwens waarom de zwaardere accu in het zijspan wordt bijgestaan door een speciaal gewikkelde dynamo in de motorfiets; de standaard dynamo van een guzzi levert 280watt, met de stator zoals geleverd aan de politie (bmw en guzzi gebruiken dezelfde bosch-dynamo) zit ik op 400watt. zo zijn de accu en de dynamo netjes op elkaar afgestemd (was dus 280w en 32aH, is nu 400w en 55aH)

dat de accu onvoldoende bijgeladen zou kunnen zijn was wel waarom ik vroeg naar de combinatie golf 3 bj 98 en calcium accu's: als die namelijk met een te lage spanning geladen worden worden ze nooit voller als ca 80% en gaan ze daardoor relatief snel achteruit.
Reply With Quote