View Single Post
Old 17-01-2013, 19:22
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore

We zijn druk bezig met het ontwikkelen van een inlaatspruitstuk met losse throttle bodies en 2 rijen injectoren wat geschikt is voor turbo.
Echter kwam ik er 2 weken geleden achter dat dit systeem wat we hadden bedacht wel gaat werken op de Golf Rallye die ik aan het bouwen ben, maar niet op mijn Seat past omdat de inlaatbuis aan de verkeerde kant zit.
Dit komt doordat de Rallye veel ruimte heeft achter de motor en mijn Seat niet waardoor de turbo van de Seat naast de motor komt, boven de versnellingsbak.
Hierdoor komt de buis vanaf de turbo naar de intercooler aan de linker kant uit en moet de inlaat van het inlaatspruitstuk aan de andere kant zitten, rechts in dit geval.
Ik heb het geluk dat v.Kronenburg 2 sets heeft laten maken voor de 5-cilinder en er hiervan nog 1 had liggen. Na wat overleggen, meteen maar meegenomen voor dat ze zich zullen bedenken, want ze zullen niet meer bijgemaakt gaan worden door de veel te hoge productiekosten.

De 5 losse gaskleppen:

Het inlaatspruitstuk moet nog wel geanodiseerd worden en het deel voor tussen de cilinderkop en de gaskleppen moet ook nog gemaakt worden, maar zijn nog niet helemaal klaar met de tekeningen:

Reply With Quote