
07-01-2013, 22:12
|
 |
Forum junkie
|
|
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
|
|
Yup, ik heb inderdaad e kabelboom stand-alone naast mijn gewone dieselbedrading liggen!
Opmerkingen daarbij:
-Ik gloei via het 'oude' relais, niet via de ECU.
-Dan heb je een extra watertemperatuursensor nodig (oude kabelboom 2x, TDI-boom 1x). Een stuk om dat tussen je waterslang te plaatsen koop je voor 15 euro op internet.
-De geschakelde plus die NIET uitgaat (X-relais!) tijdens het starten haal je van de zwarte draad van je oude dieselpomp. Deze stuurt het relais dat de TDI-boom van 12V voorziet.
-Als je toch gaat chippen laat je gelijk dus startblokkering weghalen. Ook heb ik andere irrelevante signalen laten weghalen.
Voordeel hiervan vind ik dat ik op elk moment met weinig werk de auto weer als gewone diesel kan bouwen, en het TDI-pakket in een andere auto kan steken!
Trouwens, wat is dat toch altijd met die 100mm assen? Waarom prop je niet gewoon 90mm flenzen in de bak?
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
|