View Single Post
  #10  
Old 23-11-2012, 21:00
MartinW0527 MartinW0527 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 265
Default

Quote:
Originally Posted by Jerome
Ik tank bijna altijd in Duitsland en neem voor die paar cent extra de gok niet (heb dan wel een Golf II). Want itt Martin hierboven denk ik wel dat het verschilt of het nu 5 of 10% is. Bij de ADAC hebben ze een duurtest gehouden, daar ontstond een defect aan de brandstofpomp.
http://www.motor-talk.de/news/e10-l...t-t3454854.html
Natuurlijk loopt de motor gewoon met E10, maar het gaat hier om alle rubberdelen in het brandstofsysteem die er niet goed tegen kunnen. Gaat het uiteindelijk wel kapot is je voordeel weer weg, daarom tank ik geen E10.

Ik heb vanuit de rally wel wat ervaring met bio ethanol, methanol, mixjes van dat etc, allemaal aggresief spul.
Originele benzineleidingen kunnen dit gewoon hebben.
Geloof je het niet?
Pak een klein bakje en gooi er een benzineslang in, laat dit enige tijd staan en bekijk de staat van de slang kritisch.
De ADAC duurtest vind ik bijzonder onnauwkeurig.
Zou je dit goed willen testen moet je van meerdere merken een paar dezelfde auto's testen imo.

Als je je er niet goed bij voelt moet je het niet doen natuurlijk, maar op basis van ervaring weet ik dat het geen kwaad kan.
Reply With Quote