Ik heb er dan toch voor gekozen het uit 1989 ‘nieuwe’ injectiesysteem te monteren.
Aangezien ik niet wist wat te verwachten heb ik me voorbereid en verdiept in het hele K-jetronic onderwerp.
Injectiedruk tester gekocht voor het controleren van de systeem en controle druk. Daarnaast een extra lange 3mm inbus sleutel voor het afstellen van het CO%:
Omdat het oude systeem er toch uitgehaald moest worden, gebruik van gemaakt nieuwe VAG transparante beschermingswas (AKR 321 M15 4) onder de luchfilterdoos te plaatsen.
Ik heb trouwens niets van roest ontdekt, goed nieuws.
Nieuwe bouten bij VW besteld voor de WUR (warm up regulator) en een banjo bout voor de koudstart injector. Het rode dopje (026 133 777) is een anti-tampering plug om het gaatje van de CO% afstelschroef te dichten na afstellen.
Nieuwe slang (027 129 627 E) die warme lucht naar de luchtfilterdoos brengt:
Dan nog wat testgereedschap gemaakt om de injectievolumes van de injetoren onderling te kunnen vergelijken/afstellen.
Hiervoor moet je o.a. het brandstofrelais overbruggen met een schakelaar (zekering niet vergeten!).
Binnekort meer hierover!