View Single Post
  #9  
Old 11-10-2012, 12:08
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Quote:
Originally Posted by Sjon
In tegenstelling tot andere 6N blokken (zelfs 6N 1.3 is anders) heeft de 6N 1.0
monopoint 45pk nog wel dezelfde boring 75mm en slag 59mm als die van een 86c 1.0.
Heel stiekum ook nog een kop ala 86c?
Mijn gok: niet en hebben alle 6N 8v benzinegebakjes een ander inlaatboutpatroon dan 86c,
want uit me hoofd gezegd zit de monopoint van een 6N 1.0 net zo gedraait als 1.3 & 1.6 monopoint (tov 86c): gaskabel over kleppendeksel, wat betekent dat de inlaatjes qua boutpatroon wel gelijk zullen zijn.


Gaskabel bij een golf 2 met NZ loopt ook over klepdeksel heen, terwijl dit bij polo 86C met NZ niet het geval is. Dus in principe kun je dat niet als referentiepunt zien denk ik. (NZ is natuurlijk een ander blok)

wel apart dat de 45pk 1.0 nog hetzelfde zijn qua boring en slag. Dat was mij ook niet bekend.
Denk persoonlijk dat de kop wel de nieuwe standaard heeft gekregen. Maar het zou idd toevallig net niet zo zijn...
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote