View Single Post
Old 09-10-2012, 07:21
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie

Quote:
Originally Posted by Geert_Sneek
Hallo reinder!

Sorry voor de late reactie, maar de turbo is gemonteerd en bevalt goed!
Ik heb zelf t stukken gemaakt voor de waterkoeling van de turbo, is misschien makkelijker en netter om dit origineel te regelen, voor de rest plug en play eigenlijk.
Alleen past de turbo slang vanaf de turbo naar de inlaat niet lekker, ik rij hier wel mee rond, maar er moet eigenlijk een andere slang op.

Iemand enig idee of ik deze het best kan bestellen bij de dealer?

Ook ben ik er achter gekomen dat mij distributie riem is beschadigd, deze is nog niet zo oud. Ik zie dat als je de distributie riem vervangt, ook het inspuit moment opnieuw moet afstellen? Is het mogelijk om dit niet te doen, omdat ik de spanrollen enzovoorts toch niet vervang (zijn 10k oud), of is het slim om dit toch nog te laten doen?

Slang tussen inlaatspruitstuk en turbo niet goed? Je kan ook het inlaatslakkenhuis wat draaien he, als ie daardoor wel goed zou uitkomen... Gewoon die paar boutjes (8mm?) tikje los, draaien, en weer vast!

Over je riem, ik zou me eerder zorgen maken over hoe die beschadigd is geraakt... Andere riem betekent altijd inspuitmoment nakijken, hoeft lang niet altijd afgesteld is mijn ervaring, maar nakijken kan geen kwaad. Ik zou in jouw geval idd de riem alleen vervangen, waarschijnlijk kan je dan zo weer rijden. Een keer langs bij iemand met afsteltools om timing na te lopen. Maar vooral op zoek naar de oorzaak van de schade!